bier. met. stijl.

Barbier®

bier met stijl

Luc Weemaes, de oprichter van Barbier®, brouwt sinds 1986 zijn eigen bier. Het begon op zijn 18e als een soort lolletje. Hij werd lid van een bier- en wijnmakergilde Ambrasserie te Clinge. Misschien begon de liefde voor bier eigenlijk al eerder. Hij verzamelde namelijk als jonge jongen al bierglazen en aanverwante artikelen. De hobby groeide uit tot een ware verzameling van zo’n 1250 bierglazen in alle soorten en maten. Uiteraard was hij toen ook lid van de BAV (bierartikelen verzamelaars). Deze hobby werd beëindigd, maar het bierbrouwen bleef. Ergens in de jaren 90 volgde hij een opleiding tot bierkeurmeester waarna hij bierkeurmeester werd. En in diezelfde periode haalde hij zijn opleiding cafébedrijf. Met dit laatste heeft hij nooit iets beroepsmatig gedaan, maar wie weet…

Biermetstijl.com

Eind 2016 kwam Luc via via bij ons terecht. Tijdens een ontmoeting met Luc hebben we meteen alle mogelijkheden doorgenomen en ons daarmee gepitched. Deze pitch hebben wij gewonnen, waarna we al erg snel aan de slag konden met het ontwerpen van het logo, het uitwerken van de huisstijl en het bedenken van de slogan “Bier met stijl”. Eenmaal op de slogan gekomen volgde de rest al erg snel. De huisstijl werd bedacht aan de hand van de slogan.

Zoals goed te zien is, komt in het ontworpen logo de retrostijl duidelijk naar voren. Bijna elke barbier heeft een gilet aan om stijl uit te stralen. Daarnaast is het erg typisch om een kam in de borstzak te dragen, wat ook wordt gebruikt in het logo als extra verwijzing naar de barbier.
Niet alleen in het logo, maar ook in de huisstijl is het stoere, maar stijlvolle imago van de barbier verwerkt.

foto-luc-bij-brouwerij

Luc Weemaes bij Brouwerij Vermeersen

20170326-img_5115

Wij & Barbier®

Wat was onze werkwijze en visie?

Op het moment dat we een telefoontje binnenkregen van Luc, met de vraag of wij iets voor hem konden betekenen werden we al enthousiast. Het is natuurlijk een droom voor ons als studenten om mee te werken aan een nieuw biermerk. We wilden het meteen goed aanpakken, door zo snel mogelijk een gesprek in te plannen, daarmee Luc te overtuigen en zo de opdracht binnen te slepen en deze zo goed als dat wij kunnen afronden en opleveren.

Op 29 december 2016 zaten we rond de tafel bij De Teerkamer in Bergen op Zoom. Op 31 december 2016, de laatste dag van het jaar, wisten we zeker dat we knallend het nieuwe jaar in konden: We hadden de opdracht binnen!

Elke twee weken regelden we een afspraak met Luc, om ons aan de strakke deadlines te houden kwamen we elke twee weken met een lading iteratieslagen en beeldmateriaal. Door Luc mee te laten werken in ons ontwerpproces, kwamen we regelmatig diepere wensen tegen, welke al snel verwerkt konden worden in de ontwerpen.

Op 13 mei 2017 was het zover: Barbier® wordt gelanceerd in Barbershop Van Dam te Zierikzee. Er was een grote opkomst en het Barbier® vloeide rijkelijk, tevreden kunnen wij terugkijken op de lancering en kunnen we zeggen dat het al een succes was.

Op de dag van vandaag is dit succes echter alleen maar groter geworden.

Wat ik steeds hoor van diverse mensen is dat het logo en de huisstijl ijzersterk zijn. Echt een supercompliment voor jullie. ik ben er nog steeds supertrots op!

Jullie ontwerp gaat Nederland en België veroveren!

– Luc Weemaes, augustus ’17

100+

verkooppunten

Na klein te beginnen is Barbier® al snel door heel Zeeland te vinden. Ook in België slaat Barbier® goed aan! Al snel raakt de eerste voorraad op en moet er bijgebrouwen worden. Huidige afnemers wachten al met veel smart op het tweede bier van Barbier®.

Neem nu contact met ons op

Neem nu snel contact met ons op. We zullen uw bericht zo spoedig mogelijk beantwoorden.